Bezorgen en afhalen

Direct naar: Bestelling afhalen | Bestelling laten bezorgen | Informatie over mijn bestelling | Adreswijziging | Levertijd & Vertraging

Bestelling afhalen

Zen Lifestyle biedt ook de mogelijkheid om de bestelling op te halen bij één van onze vestigingen. Je ontvangt een bericht via e-mail of we nemen telefonisch contact op als de bestelling klaar staat in één van onze vestigingen.

Afhaalafspraak inplannen

Voor het afhalen van je bestelling, kan je eenvoudig HIER een afspraak inplannen. Kies een datum en tijd waarop je jouw bestelling af wilt halen, vul je gegevens in en jouw bestelling staat voor je klaar wanneer jij langskomt!

Bestelling laten bezorgen

Zen Lifestyle beschikt over een eigen bezorgdienst. Bij grote producten zal over het algemeen de bestelling bezorgd worden door onze bezorgdienst. Na het bestellen ontvang je een sms om de bezorging in te plannen. Kleine producten worden bezorgd door DHL bezorgdienst. Ook hier word je per mail of telefonisch op de hoogte gehouden wanneer je de bestelling kan verwachten. Bij DHL ontvang je een trackingcode in de e-mail om de bestelling te volgen. Mocht u desondanks toch niet thuis zijn als DHL langskomt, dan is er nog niks aan de hand. DHL zal in totaal drie pogingen doen het pakket bij u te bezorgen.

Veel gestelde vragen omtrent bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Per werkdag hebben wij een vast gebied in Nederland waar wij leveren, zie hier op welke dag wij bij u in de buurt komen. Let op: een afspraak staat pas vast wanneer u een medewerk(st)er van de planning heeft gesproken.

Kan ik zelf een bezorgdatum en bezorgtijd kiezen?
Wanneer je een bestelling hebt geplaatst, wordt er met jou contact opgenomen om de levering in te plannen. Op basis van de route van onze chauffeurs wordt de bezorgdatum en bezorgtijd ingepland. Dit gaat natuurlijk in overleg. De dag vóór levering ontvang je tussen 15:00 en 17:00 een sms met een indicatie van de bezorgtijd op de volgende dag, mits jouw 06-nummer bij ons bekend is. Daarnaast belt de chauffeur een half uur voordat hij bij je arriveert.

Kan ik mijn bestelling ook ‘s avonds laten bezorgen?
Nee, dit kan helaas niet. Onze eigen bezorgers rijden overdag alle bestellingen uit en een bezorgmoment kan dan ook enkel overdag worden gepland. Dit gaat natuurlijk in overleg met ons zodat we samen een geschikt bezorgmoment vinden.

Ik woon op de Waddeneilanden. Kan mijn bestelling op het eiland bezorgd worden?
Nee, dit kan helaas niet. Wij leveren tot het vaste land waarna u zelf het verdere transport dient te regelen.

Hoe wordt mijn artikel geleverd?
Indien je een groot artikel hebt besteld zoals een kast of bank, dan wordt het met onze eigen bezorgservice geleverd. Kleinere artikelen kunnen ook wel met een van onze bezorgpartners worden geleverd. Dit is afhankelijk van het artikel.

Wat bedragen de bezorgkosten voor mijn bestelling?
Wij leveren jouw bestelling graag bij jou thuis. Hiervoor rekenen wij standaard bezorgkosten van €29,95,- indien je kiest voor onze drempelservice. Ga je voor de uitpakservice? Dan betaal je hier een bedrag extra voor, maar ontzorgen we jou ook volledig! De kosten hiervoor worden duidelijk weergegeven in het afrekenproces op onze website. Woon je op de eerste etage of hoger? Lees dan hieronder wat de kosten hiervoor bedragen.

Ik woon op de derde etage. Hoe zit het met de levering van mijn artikel?
Wij leveren jouw bestelling op iedere verdieping (vanaf de vierde etage alleen met lift). Indien je op de eerste, tweede of derde etage woont (met of zonder lift) rekenen we €30 extra aan bezorgkosten. Deze kosten komen dus bovenop de standaard bezorgkosten. Woon je op de vierde etage of hoger, dan rekenen we ook €30 extra bezorgkosten en leveren we alleen indien er een lift aanwezig is.

Enkele artikelen uit onze collectie zijn te zwaar om zonder lift te bezorgen. Dit staat bij de desbetreffende producten aangegeven. In dit geval dient er een lift geregeld te worden waar het meubel mee op de desbetreffende etage (eerste etage of hoger) bezorgd kan worden. De kosten voor een dergelijke lift zijn voor de klant.

Wat als het blijkt dat het meubel niet bij mij in huis past?
Gelukkig maken we dit niet vaak mee, maar soms is het zo dat een meubel niet in de woning past of dat het meubel niet naar binnen kan. Onze klanten zijn ten alle tijden zelf verantwoordelijk dat een meubel de woning in past. Komen er later kosten voor een (verhuis)lift bij? Dan zijn deze kosten voor rekening van de klant.

Hoe zit het met de toegankelijkheid van mijn huis/ de ruimte?
Jij bent zelf verantwoordelijk voor de toegankelijkheid tot de ruimte waar de meubels geplaatst moeten worden. Zorg er dus voor dat onze bezorgers goed in staat zijn om het meubel bij jou.

Kan ik zelf mijn bezorgmoment kiezen?
Wij nemen contact met je op om het bezorgmoment samen te plannen.

Ik wil een artikel nu bestellen, maar pas later geleverd krijgen. Kan dit?
Dat kan! Hiervoor kan je het beste contact opnemen met ons zodat we dit in jouw order kunnen verwerken.

Ik woon in België en wil graag in België laten leveren. Kan dit?
Wij leveren zelf niet in België met onze eigen bezorgservice. Het is natuurlijk wel mogelijk dat je zelf je bestelling komt halen of dat je zelf voor transport van het artikel zorgt. Het artikel kan dan opgehaald worden door het vervoerbedrijf bij ons magazijn en naar jou verzonden worden. In dit geval zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele schade tijdens het transport.

Ik was niet thuis tijdens het afgesproken levermoment. Wat nu?
Dat is natuurlijk erg vervelend, zowel voor jou als voor ons. Wanneer dit het geval is, wordt er €29,95 in rekening gebracht en plannen we daarna graag met je een nieuw bezorgmoment in.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Wij bezorgen de meubelen altijd op de begane grond tot in de gewenste kamer mits de ruimte toegankelijk is. De bestelling wordt niet standaard uitgepakt. Ongemonteerde producten zullen niet zonder afspraak worden opgebouwd. Op onze website kun je zien of het betreffende meubel gemonteerd of ongemonteerd geleverd wordt. Mocht het niet zichtbaar zijn op onze site, dan kun je contact opnemen met de winkel voor meer informatie. Uitpakken en eventueel monteren is mogelijk op aanvraag indien dit niet staat aangegeven.

Eerste etage of hoger
Moeten de bestelde meubelen naar een etage worden gebracht? Neem dan contact op met onze orderadministratie via telefoonnummer 024-6450070. Voor leveringen op de begane grond worden geen extra kosten in rekening gebracht. Indien de levering plaatsvindt op een eerste etage of hoger, worden er extra kosten van €30,00 berekend. In dit geval zal er vooraf overleg plaatsvinden met onze verkopers om de details af te stemmen.
Houd er rekening mee dat leveringen vanaf de vierde etage alleen mogelijk zijn indien er een lift beschikbaar is waarmee de meubels naar boven kunnen worden gebracht. We willen ervoor zorgen dat de levering soepel verloopt en dat de meubelen veilig op de gewenste etage aankomen.

Uitpakken, montage en retour meenemen van verpakkingsmaterialen
We bezorgen jouw bestelling graag bij je thuis. In het bestelproces kun je de keuze maken tussen onze drempelservice (€29,95) of de uitpakservice. Ga voor onze uitpakservice (€79,95) en wordt volledig ontzorgd! We bezorgen, monteren en plaatsen jouw meubel(s) op de gewenste plek in huis (op de begane grond tot en met etage 3, vanaf etage 4 alleen met lift). De dag vóór de levering ontvang je een tijdsindicatie van de levering. Zo zijn je nieuwe meubels meteen klaar voor gebruik, heel handig! Let op! Exclusief het ophangen aan de muur. Bouwpakketten zijn niet inbegrepen. Het verpakkingsmateriaal nemen we weer met ons mee.

Worden de meubelen in één stuk / gemonteerd geleverd?
De meeste meubelen worden gemonteerd geleverd, zoals de meeste tv-meubelen en kasten. Er zijn ook artikelen die niet gemonteerd geleverd worden, zoals sommige bijzettafeltjes en stoelen. Diverse stoelen worden alleen per twee items geleverd. Wil je weten of de stoelen misschien ook per stuk worden geleverd, maar staat dit niet zo op de site weergegeven? Neem dan even contact met ons op. We kijken altijd graag voor je na of dit niet toch mogelijk is.

DHL verzending - Kleine Pakketjes
Bij Zen Lifestyle bieden we voor kleine pakketjes waar dit mogelijk is verzending via DHL aan. We hebben gekozen voor DHL vanwege hun betrouwbaarheid en snelle service. De verzendkosten voor kleine pakketjes bedragen een standaardtarief van 9,95 euro. Tijdens het bestelproces worden de verzendkosten duidelijk weergegeven in het winkelmandje, zodat je precies weet waar je aan toe bent.

Bekijk welke dag jouw bestelling bezorgd wordt

Om je een indicatie te geven over de dagen waarop we bij in de buurt bezorgen hebben we hieronder een link geplaatst. Plaatsen of dagen die afwijken van de aangegeven route kunnen in overleg worden ingepland. Mogelijk brengt dit een langere levertijd danwel extra leverkosten in rekening. Aan bijgevoegde lijst kunnen geen rechten worden ontleend.

  • Plaatsen boven Hardewijk | op dinsdag in de oneven weken | 1 x in de 2 weken
  • Plaatsen onder Venlo | op woensdag in de oneven weken | 1 x in de 2 weken
  • Plaatsen boven Zaandam | op donderdag | 1 x in de 2 weken

  • Woont u op de Waddeneilanden? Dan leveren wij tot het vaste land en dient u zelf het verdere transport te regelen.
    Bekijk de route

    Informatie over mijn bestelling

    Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
    Helaas is het nog niet mogelijk om jouw bestelling te volgen. Op de dag van bezorging wordt je wel op de hoogte gehouden van de tijd van levering door onze bezorgers. Zij zullen je bellen als ze er bijna zijn.

    Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?
    Je ontvangt een orderbevestiging in je mail indien je een order hebt geplaatst. Ontvang je geen mail? Check dan ook altijd even je spam-inbox. Nog steeds geen mail ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

    Ik heb nog geen bericht ontvangen over mijn geplaatste order. Wat nu?
    U ontvangt bericht voor het maken van een bezorgafspraak zodra uw order bij ons binnen is. Let op: van producten die op voorraad zijn kan het ± 2 werkdagen duren voordat u bericht ontvangt i.v.m. de orderverwerking.

    Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Wil je je bestelling annuleren? Reageer dan op de laatste bevestigingsmail met de reden waarom je wilt annuleren.

    Adreswijziging

    Heb je een bestelling geplaatst op een onjuist adres of ben je verhuisd? Geef dan de adreswijziging zo snel mogelijk door aan onze klantenservice. Zij passen het adres van de zending voor je aan.

    Levertijd & Vertraging

    Zen Lifestyle heeft een ruim en divers assortiment. Helaas kunnen wij niet alles op voorraad houden. Als producten op voorraad zijn kunnen wij snel tot levering over gaan. Mocht dit niet het geval zijn dan neemt onze klantenservice zo snel mogelijk telefonisch of via e-mail contact met je op om de levertijd door te geven. Bij de producten op de website vind je de indicatie van de levertijd. Wil je weten of het product direct uit voorraad leverbaar is? Neem dan contact op met onze klantenservice. Omdat Zen Lifestyle met leveranciers werkt kan het voorkomen dat er vertraging in de productie of levering voorkomt. Natuurlijk proberen wij dit te minimaliseren. Mocht dit toch voorkomen dan nemen wij zo snel mogelijk contact met op over de status van je bestelling. Mocht het echt te lang duren dan bieden wij de mogelijkheid om de bestelling kosteloos ontbinden.